آزمون زبان GRE
نوشته شده توسط : پاسخدون

 آزمون زبان GRE

آزمون GRE که مخفف Graduate Records Examination هست توسط موسسه ETS برگزار میشه (مثل تافل). در واقع این آزمون مکمل آزمون تافل وآیلتس هست و برای کسانی که میخوان در مقطع ارشد یا دکترا در کشور آمریکا ادامه تحصیل بدهند لازمه. البته برای رشته های حقوق و پزشکیGRE لازم نیست و این افراد باید آزمون LSAT و MCAT را بدهند. اکثر مدارس کسب و کار معتبر دنیا نمره GRE و GMAT رو برای پذیرش لازم دارند و باید قبل از اپلای، اینها رو تهیه کنید.

بسیاری از افراد فکر می کنند که GRE یک آزمون زبان مثل تافل و آیتلس هست ولی اینطور نیست. در واقع GRE یک آزمون منطق هست که توانایی تحلیل شما رو ارزیابی میکنه. به عبارت دیگه کسی که میخواد در مقاطع ارشد و دکترا درس بخونه یا وارد مدارس کسب و کار بشه این انتظار میره که توانایی منطقی خوبی داشته باشه و بتونه متن انتقادی برای موضوعات علمی بنویسه و اونها رو پردازش کنه.

وقتی شما اپلای میکنید قاعدتا رقبای زیادی دارید که هر کدوم در کشور و دانشگاه خودشون با معدل و نمرات خاص خودشون درس خوندند و مقایسه این افراد برای کمیته پذیرش (Admission Committee) دانشگاه خیلی سخته. برای همین از آزمون استاندارد GRE برای سنجش این افراد استفاده میشه. پس این آزمون خیلی با اهمیته و نقش کلیدی در نتیجه اپلای شما داره. حتی از تافل و آیلتس هم مهمتره . چون برای تافل و آیتلس شما اگر کف نمره رو بیارید، کافیه و با کسی مقایسه نمیشید اما در GRE شما با بقیه مقایسه میشید و حتی بر مبنای اون به شما کمک هزینه تحصیلی (Fund) هم میدن. برای همین برای GRE نمیشه که کف نمره در نظر گرفت و هر چی این نمره بالاتر باشه، بهتره.

 

انواع آزمون GRE

این آزمون در ۲ نوع زیر برگزار میشه:

  • تخصصی (Subject ): در آزمون GRE Subject از درسهای تخصصی رشته های مشخص شده سوال طرح میشه. معمولا شامل ۱۰۰ سوال ۵ گزینه ای هست که از رشته های تخصصی لیسانس مطرح میشه. این رشته ‏ها شامل زیست شناسی، شیمی، بیو شیمی، ادبیات انگلیسی، کامپیوتر، ریاضی، فیزیک و روانشناسی و غیره هست. بهتره که قبل از اپلای، به وب سایت دانشگاه هدفتون مراجعه کنید و ببینید که برای رشته شما مدرک این آزمون رو لازم داره یا نه. فعلا این آزمون ۳ بار در سال و توسط سازمان سنجش برگزار میشه.
  • عمومی (General): آزمونی که از اون به عنوان GRE یاد میشه همین GRE General هست که هر هفته در شهرهای مختلف ایران برگزار میشه و انتخاب مکان و زمان آزمون خیلی راحته و میشه برای آمادگی آزمون برنامه ریزی لازم رو داشت.

مواد امتحانی GRE

GRE خیلی آزمون طولانی و وقت گیری هست و بیشتر از ۴ ساعت طول میکشه. اول امتحان شما تعیین هویت می شید و آزمون شروع میشه. در آخر هم نظر سنجی و انتخاب دانشگاه هایی که میخواهید گزارش آزمون براشون ارسال بشه رو دارید.

تعداد و زمان پاسخ گویی به سوالات ممکن هست که تغییر بکنه و همیشه ثابت نیست اما به طور کلی آزمون GRE شامل ۳ بخش اصلی زیر هست:

  • بخش تحلیلی (Analytical Writing Assessment): این قسمت دو تا writing داره که باید به تحلیل منطفی موضوعی بپردازید. برای هر متن ۳۰ دقیقه وقت دارید.
  • بخش زبانی (Verbal Reasoning): این بخش شامل دو دسته سوال ۲۰ تایی هست که مجموعا ۶۰ دقیقه وقت دارید. این بخش توانایی تحلیل زبانی شما رو ارزیابی میکنه. سوالات به صورت جاخالی و با عنوان های Text Completion، Sentence Equivalence و درک مطلب (Reading Comprehension) هست. یکی از موارد مهم این بخش متضاد و مترادف های کلمات ناآشنا و سخت هست که باید دایره لغات خوبی داشته باشید.
  • بخش ریاضی (Quantitative Reasoning): این بخش هم شامل دو دسته سوال ۲۰ تایی هست که مجموعا ۷۰ دقیقه وقت دارید. سوالات از جنس تحلیل کمیتی هست که معمولا سادست و تمرکز اصلی روی پیچیدگی های زبانی و منطقیه که ذهن رو به چالش بکشه و انعطاف پذیری شما رو بسنجه. معمولا سوالات از جنس جبر، آمار و احتمال، هندسه و … هست که به صورت مقایسه ای (Quantitative Comparison) و حل مساله مطرح میشه و باید جواب رو به شکل وارد کردن عدد یا انتخاب گزینه ارائه بکنید. قبل از آزمون باید برای این بخش استراتژی داشته باشید و لازم نیست همه سوالات رو کامل حل کنید و باید بدونید که با هر فرم سوال به چه شکلی برخورد کنید.

  آزمون زبان GRE توسط پاسخدون

 





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: